Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa nr 2 w Tuszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.sp2tuszyn.superszkolna.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
- Problemy z odstępami w tekście: Wysokość linii i odstępy między wierszami są ustawione w sposób, który może utrudniać czytanie osobom korzystającym z narzędzi powiększających lub mającym dysleksję.
- Problemy z odstępami między wyrazami/literami: Zmiana odstępów między wyrazami i literami jest ustawiona w sposób, który może wpływać negatywnie na czytelność tekstu, co może utrudniać odbiór treści.
- Problemy ze zmianą rozmiaru tekstu: Ustawienia tekstu uniemożliwiają lub zakłócają jego powiększanie przez przeglądarkę lub narzędzia wspomagające, co jest kluczowe dla osób słabowidzących.
- Problemy z nagłówkami i etykietami: W złożonych tekstach brakuje odpowiednio zorganizowanych nagłówków, co utrudnia orientację i nawigację po treści, zwłaszcza dla osób korzystających z czytników ekranu.
- Błędy w informacjach i relacjach: Elementy na stronie, które powinny być logicznie powiązane (np. nagłówki z treścią), nie mają prawidłowej struktury. Dodatkowo, listy są tworzone za pomocą zwykłych znaków (np. myślników), a nie za pomocą odpowiednich znaczników HTML (jak ul czy ol), co sprawia, że czytniki ekranu nie interpretują ich jako list.
- Brak alternatywnego tekstu dla obrazów: Obrazy na stronie nie posiadają opisów tekstowych, co uniemożliwia ich zrozumienie przez osoby niewidome korzystające z czytników ekranu.
Dodatkowo, nie stosujemy formularza kontaktowego, nie komunikujemy się za pomocą przesyłania faksów, nie posiadamy nagrań treści w polskim języku migowym w postaci pliku wideo i nie zapewniamy tłumaczenia online językiem migowym.
Nadmierne koszty:
Brak informacji o nadmiernych kosztach.
Treści nieobjęte przepisami:
Mapa interaktywna z lokalizacją szkoły.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Barbara Krawczyk-Podlecka — mejlowo dyrektor@sp2tuszyn.pl lub telefonicznie +48 42 614 39 86.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Barbara Krawczyk-Podlecka pod adresem dyrektor@sp2tuszyn.pl lub w siedzibie jednostki: Tuszyn, ulica Poniatowskiego 11.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie budynku:
Utwardzone i oświetlone dojście do budynku. Nie ma możliwości dojazdu do budynku szkoły środkami komunikacji miejskiej. Budynek dwukondygnacyjny, bez windy, dostanie się na piętro jest możliwe za pomocą schodów lub schodołazu czy platformy przyschodowej. Na parterze występują różnice w poziomie wysokości posadzki w obrębie tej samej kondygnacji.
Dostosowanie wejść do budynków:
Budynek szkoły ma sześć wejść, w tym dwa główne. Każdym z wejść można dostać się do budynku Szkoły wprost z poziomu terenu. Cztery wejścia dostosowane do osób z niepełnosprawnością i te są również wyjściami ewakuacyjnymi. Przy dwóch głównych wejściach do szkoły znajduje się domofon. Osobami oddelegowanymi do udzielenia informacji przy wejściach są pracownicy obsługi. Drzwi mają prawidłową szerokość. Kolor skrzydła i ościeżnice kontrastują z kolorem posadzki. Drzwi całkowicie przeszklone są oznaczone pasami kontrastowymi na dwóch wysokościach. We wnętrzu budynku, przy wejściu głównym, przy sekretariacie oraz wejściu "żółtym" ustawione są ławki, tak aby osoba słabowidząca mogła poczekać na akomodację wzroku do istniejących warunków. Wejścia są ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły.
Dostosowanie korytarzy:
Budynek szkoły jest dwukondygnacyjny, nie posiada windy, dostanie się na piętro możliwe jest za pomocą schodów lub schodołazu czy platformy przyschodowej. Na poziomie parteru występują różnice w poziomie wysokości posadzki w obrębie tej samej kondygnacji. Ciągi komunikacyjne mają odpowiednią szerokość. Wszystkie pomieszczenia w szkole są oznaczone w sposób wizualny i dotykowy - wypukły. Układ ścieżek (korytarzy) jest skomplikowany i nieintuicyjny. Na ścianach zamontowano czytelne tablice informacyjne, wypukłe strzałki kierunkowe i oznakowanie pomieszczeń ogólnodostępnych oraz oznakowanie dróg ewakuacyjnych i inne rozwiązania, które pomagają osobom o ograniczonej percepcji w odnalezieniu się w skomplikowanej topografii budynku. W niektórych miejscach występują elementy, przeszkody pojawiające się w strefie ruchu, które mogłyby stanowić zagrożenie dla użytkowników np. słupy w holu. Zostały one zabezpieczone i wyróżnione pasami kontrastującymi. Część elementów wyposażenia jak ławki, pufy, siedziska czy kosze na śmieci znajdują się na trasie wolnej od przeszkód. Wielokątne ławki zostały wyróżnione pasami kontrastującymi. Elementy umieszczone na ścianach, wystające z lica ściany na odległość większą niż dziesięć centymetrów zostały zabezpieczone rurkami oznaczonymi pasami kontrastowymi. Posadzki są równe, antypoślizgowe oraz matowe. Zastosowano pasy w kolorze kontrastowym, aby zapewnić odpowiedni kontrast pomiędzy płaszczyzną pionową a poziomą. Większość korytarzy jest oświetlona światłem dziennym, jedynie w byłym budynku gimnazjum występują korytarze oświetlone wyłącznie światłem sztucznym. Światło na korytarzach jest rozproszone i rozłożone równomiernie. Szerokość korytarzy spełnia standardy, zapewniona jest powierzchnia manewrowa. Wszystkie drzwi do pomieszczeń ogólnodostępnych i drzwi na trasach ewakuacji wyróżniają się na tle otoczenia. Drzwi są łatwe w obsłudze. Klamki przy drzwiach pozwalają na obsługę przy użyciu jednej ręki, bez konieczności ruchu obrotowego nadgarstkiem oraz mocnego chwytania i ściskania. Do szatni w byłym budynku gimnazjum wiedzie chodnik o zgodnym spadku.
Dostosowanie schodów:
Forma schodów, wymiary i zastosowane materiały uwzględniają odpowiednie ich dostosowanie do potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami. Schody są pełne, bez wystających nosków, zwisów i podcięć. Powierzchnia stopni jest antypoślizgowa i matowa. Pierwszy i ostatni stopień w biegu schodowym został oznaczony kontrastowo, zgodnie ze standardami. Szerokość klatek schodowych jest zmienna. Dostęp do sal rewalidacyjnych, sali SI oraz stołówki został zapewniony poprzez montaż dwóch platform przyschodowych. Szkoła posiada na wyposażeniu schodołaz, między innymi dzięki temu został zapewniony dostęp osób z niepełnosprawnościami do wszystkich kondygnacji w szkole.
Dostosowanie wind:
Budynek nie posiada wind.
Dostępność pochylni:
W budynku brak pochylni.
Dostępność platform:
W budynku szkoły dostosowano ciągi komunikacyjne w zakresie dostępu dla osób z niepełnosprawnościami poprzez montaż dwóch platform przyschodowych: na schodach prowadzących do sal rewalidacyjnych i sali SI oraz na schodach prowadzących do stołówki szkolnej.
Dostępność tyflomap:
Na ścianach zamontowano wypukłe strzałki kierunkowe oraz oznakowanie pomieszczeń ogólnodostępnych, które pomagają osobom o ograniczonej percepcji wzrokowej w odnalezieniu się w skomplikowanej topografii budynku.
Dostosowanie parkingów:
Na terenie szkoły od ulicy Poniatowskiego 11 znajduje się utwardzony parking dla samochodów. Zostały na nim wyznaczone i oznakowane dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Obok budynku szkoły (przy stadionie miejskim) znajduje się drugi, również utwardzony i oświetlony, parking dla samochodów.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Pracownik obsługi udzieli wszelkich informacji i służy pomocą w przemieszczeniu się w miejsce docelowe.
Dostępność tłumacza języka migowego:
Tłumacz migowy jest dostępny. W szkole jest dostępny tłumacz języka migowego. Osoba uprawniona, która będzie chciała skorzystać z tłumacza jest zobowiązana zgłosić to do Dyrektora Szkoły – Pani Barbary Krawczyk-Podleckiej lub do Koordynatora do Spraw Dostępności – Pani Agnieszki Nowicz-Chojnackiej, co najmniej na 4 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Świadczenie usługi tłumacza dla osoby uprawnionej jest bezpłatne.
Dostępność informacji głosowych:
W budynku nie ma możliwości skorzystania z informacji głosowych.
Dostępność pętli indukcyjnych:
Budynek nie jest wyposażony w pętle indukcyjne, ale pracownik obsługi udzieli wszelkich informacji i służy pomocą w przemieszczeniu się w miejsce docelowe.